Tracey Ullman - Zábavná darebáčka [2001]


S Woodym Allenom ste spolupracovali už trikrát. Bol film Darebáčikovia niečím výnimočný?
Tracey Ullman: Keď pracujete s Woodym, pochvíli začnete rozprávať a myslieť ako on. Podarilo sa nám vytvoriť zohraný pár, o láske ktorého diváci nepochybujú. Som rada, že Woody zmenil okuliare a obliekol si krátke džínsy. Vyzerá v nich rozkošne! Mnoho hercov z neho má strach. Boja sa, že ho sklamú, ale ja každému vravím: Žiadne obavy, obsadil ťa, lebo na to máš!

Vo filme stvárňujete zaujímavú postavu energickej Frenchy. Aká je?
Tracey Ullman: Bývalá exotická tanečnica a predavačka nečakane zbohatla a zariadila si prepychový byt v Manhattane. Nazdávala sa, že kultúra je prístupná len vzdelaným a bohatým ľuďom. Neskôr však pochopila, že peniaze kultúru nerobia a že sa nemusí podobať na ľudí, ktorí si myslia, že sú lepší než ona.

Obohatili ste postavu vlastnými nápadmi?
Tracey Ullman: Vypchala som si prsia, až som Woodymu privodila mierny šok. Napokon sme z ich objemu radšej trochu ubrali. Chcela som vyzerať ako jedna z tých prsnatých žien, ktoré v domácom úbore prichádzajú do New Yorku. Nie sú z mesta, čo prezrádzajú ich typické účesy v štýle New Jersey a neustále strachovanie o auto. Máloktorá herečka by mala odvahu ukázať sa pred kamerou obtiahnutá v krikľavo zelených legínach. Keď to uvidel môj syn Johnny, zhrozený povedal: Mami, vyzeráš v tom strašne tučná. Skús si natiahnuť legíny a nasadiť hnusnú blonďatú parochňu! bránila som sa.

Dlho ste žili v New Yorku. Pociťujete veľký rozdiel pri návrate do Anglicka?
Tracey Ullman: S Anglickom nás spája veľmi pevné puto. Moja dcéra teraz chodí do internátnej školy v Anglicku. Vybrala si sama napriek tomu, že väčšinu času trávi v Los Angeles. Zo žartu vravievam, že som rovnako medzinárodná osobnosť ako Celine Dion alebo Charles Aznavour. Som šťastná, že môžem žiť na oboch skvelých miestach.

Prečo nenakrúcate viac filmov? Nedostávate vari lákavé ponuky?
Tracey Ullman: Film neponúka veľa dobrých ženských úloh a prednosť majú herečky, ktoré teraz letia. Nemienim hrať nejakú strelenú matku v trápnej komédii. Radšej si pripravím vlastnú šou na HBO. Kariéru môžem pokojne robiť aj v 70.rokoch, pretože za vrásky sa nehambím. Matky v amerických filmoch museli hrať väčšinou anglické herečky, lebo tie nemali chirurgicky natiahnutú tvár. V Európe rešpektujeme vek žien oveľa viac než v Amerike. Na obrazovke mám väčšiu kontrolu, píšem si scenáre a celkovo tam vyzerám lepšie. Aj môj nos je tam menší.

V čom tkvie realistickosť Woodyho filmov?
Tracey Ullman: Nie sú tam nijaké odstupy a štylizácie, ktoré zabíjajú komédiu. Všetci môžu improvizovať a hovoriť naraz, čo udržiava spontánnosť a rytmus. Z mojich šou som zvyknutá robiť veci naplno a niekedy som možno príliš ostrá. Woody niektoré scény pretočil, ale mne to vôbec neprekážalo. Som rada, že bdie nad každým záberom.

Pracovali ste s viacerými známymi hypochondrami...
Tracey Ullman: Hugh Grant je hypochonder. Stále si myslí, že má nádor na mozgu. Woody je zasa paranoidný kvôli baktériám, rovnako ako Kevin Kline. Bez lapačov bacilov sa nepohne. V noci o jednej hodine behal okolo postele a vykrikoval: Je tam jeden!

Ako viete, čo robil Kevin Kline o jednej v noci?
Tracey Ullman: Priatelia vraveli. A raz som ho tak zažila. Vysával pri mojej posteli mikróby, kým poňho neprišla jeho žena Phoebe.

Často si strieľate z kolegov?
Tracey Ullman: Robím si srandu z každého, seba nevinímajúc. Keď som sa mala bozkávať s Woodym, povedala som mu, že sa nemusí báť, lebo môj herpes momentálne nie je aktívny. Rada by som vtedy videla, čo sa odohrávalo v jeho vnútri.

Zdá sa, že dokážete stvárniť kohokoľvek. Je tá schopnosť vrodená, alebo tkvie v dôkladnej príprave?
Tracey Ullman: Rada pozorujem ľudí. Už ako dieťa som dokázala prežiť nepríjemné situácie, do ktorých by som sa mohla eventuálne dostať. Veľmi rada sa pohrávam s prízvukmi. Keď napríklad rozpráva Isabella Rossellini, počujete škandinávsky, ale zároveň aj taliansky prízvuk. Vyskúšala som ich veľa. Najradšej hrám ázijskú predavačku. Keď si potrebujem osvojiť nejaký prízvuk, jednoducho zavolám do knižnice alebo autoservisu v príslušnej oblasti a počúvam. Ak mám hrať dievča z Tennessee, musím sa proste stretnúť s niekým z Tennessee.

Napriek všetkým schopnostiam ste v kuchyni údajne celkom bezradná...
Tracey Ullman: Nikdy som nemala čas na varenie. Je predsa toľko miest, kam sa môžem ísť najesť! Milujem bohaté chody. S manželom sme veľkí gurmáni a radi cestujeme po Európe. Jeme veľa ako prasiatka. Nikdy som nemala chuť venovať pol dňa niečomu, čo za pár minút zjem.

Ste taká brutálne zábavná aj doma? Ako to znáša váš manžel?
Tracey Ullman: Manžel komičky musí akceptovať fakt, že je neustálym terčom vtipov. Som vydatá sedemnásť rokov a môj manžel je často vtipnejší než ja. Celá rodina sa radi smejeme, cestujeme a ustavične niečo robíme, aby sme sa vyhli kríze a depresii. Som veľmi vďačná za to, že mám také bezpečné zázemie a že sa nemusím do ničoho síliť.