Sarah Jessica Parker - Mužov zásadne nebalí [2000]


Čo by ste povedali o svojej hrdinke Carrie?
Sarah Jessica Parker: Je romantická, hoci to v skutočnosti nedáva najavo. Nie je taká cynická, ako predstiera. Túži po láske a vzťahu, v ktorom by sa cítila dobre a bezpečne. No na druhej strane ju myšlienka na svadbu desí.

Ako ste na to išli vy, keď ste chceli niekoho zbaliť?
Sarah Jessica Parker: Nikdy som to neskúšala, nie je to môj štýl. Ale viem, aké to je žiť vo veľkom meste, plnom nekonečných možností. New York ponúka veľa romantiky a vzrušujúcich dobrodružstiev.

Nikdy ste neboli na schôdzke na slepo? Nepožiadali ste známych, aby vás s niekým zoznámili?
Sarah Jessica Parker: Nie. Ak ma niekto pozval, napríklad na večeru, a bol mi sympatický, tak som šla. Nikdy som sa sama o nič neusilovala a myslím si, že ani na druhej strane sa nikto zvlášť nesnažil so mnou stretnúť.

Hovorilo sa u vás doma o sexe?
Sarah Jessica Parker: Bolo nás doma osem deti, takže úlohu rodičov často preberali najstarší súrodenci. Nebol hlavnou témou konverzácie, no ani zakázanou. Moji rodičia boli liberálni, nerobili zo sexu tabu.

Kedy ste prvýkrát začali o ňom rozmýšľať?
Sarah Jessica Parker: Prvé informácie som získavala v školskom autobuse. Vtedy ma to veľmi nezaujímalo, moja zvedavosť prišla neskôr, až keď som na to mala aj vek.

Ako reagovala vaša mama na seriál?
Sarah Jessica Parker: Bola som dosť nervózna a s napätím som očakávala jej názor. Jediná vec, o ktorej sa chcela uistiť, bolo, či herci používajú kondómy.

Robievate zmeny v texte?
Sarah Jessica Parker: Ak je to potrebné, tak áno. Ale to je práca pre režiséra a scenáristov. Scenár je naozaj veľmi dobrý. Zdal sa mi neodolateľný a provokatívny. Som rada, že som ponuku prijala.

Prečo sa snažíte vyhýbať pri práci televíziu.
Sarah Jessica Parker: Aby som sa mohla viac venovať divadlu a filmu. Prostredníctvom obrazovky ma majú diváci až príliš často doma. Pociťujem to vždy, keď sa objavím na ulici.

Zmena k horšiemu?
Sarah Jessica Parker: Nie, sú milí. Len je toho na mňa odrazu veľa. Ale počítala som s tým.

Žiadajú od vás ženy radu?
Sarah Jessica Parker: Nie, rozprávajú mi však veľmi osobné veci. Niektorí diváci sa v postavách spoznali.

Pociťujete zodpovednosť za vplyv seriálu na mládež?
Sarah Jessica Parker: Nemyslím si, že je vulgárny a bezdôvodne erotický. Navyše sa nevysiela v takom čase, aby ho mohli náhodne pozerať deti.

V minulosti ste s manželom Matthewom Broderickom už hrali. Plánujete ďalšiu spoluprácu?
Sarah Jessica Parker: V blízkej budúcnosti nás nečaká žiadny spoločný projekt. Rada by som s ním opäť pracovala. Dúfam, že aj on so mnou. Nazdávam sa, že najskôr to bude na javisku, obaja milujeme divadlo.

Rozprávate sa doma o práci, radíte sa?
Sarah Jessica Parker: Zriedka. Obidvaja sme naplno vyťažený a neťaháme si zamestnanie do súkromia. Zaujímavejšie je rozprávať sa o Bohu, počasí, metre o nákupoch. Ale ak by som mala otázky či problémy, určite by sme ich spolu preberali.

Pomýšľate aj na materstvo?
Sarah Jessica Parker: Dúfam, že jedného dňa budem mať deti, ale nie dovtedy, kým budem účinkovať v tomto seriáli. Sedemnásť hodín nakrúcania denne nie je pre matku.

Vraj rada jete a pritom ste stále štíhla...
Sarah Jessica Parker: Milujem jedlo. Postavu si udržujem každodenným cvičením. V novinách a časopisoch čítam všetko, čo sa týka varenia. Nevyhýbam sa ani tukom. Matthew sa ma vždy pýta, koľko som dala masla do jedla. Obáva sa, že ho chcem zabiť.