Michael Douglas - Zamilovaný sukničkár [1999]


Váš život je v poslednom čase bohatý na udalosti.
Michael Douglas: Máte pravdu. Chystám svadbu a pripravujem sa na úlohu otca.

Založiť si rodinu v päťdesiatpäťke, to chce odvahu. Nebojíte sa?
Michael Douglas: Naša rodina má tuhý korienok. Minule som sa nad tým tak zamyslel. Otec má 83. Mama 78 rokov a je vo výbornej forme. To sú predsa ideálne vyhliadky. Hneď som ich za to aj vyobjímal, vybozkával a hlavne som sa im poďakoval. Zdedené gény robia svoje. No netreba zabudnúť ani na zásady zdravého života.

Nepomysleli ste niekedy na plastickú chirurgiu alebo odsávanie podkožného tuku?
Michael Douglas: Ani nie. Podľa mňa som v dobrej forme, hoci zhodiť pár kíl by nezaškodilo. Chcete, aby som s tým začal už teraz? Keď vás to poteší...

Božechráň! Vyzeráte naozaj dobre.
Michael Douglas: Aj sa tak cítim.

Ale predsa, keď sa ráno pozriete do zrkadla, nepohrávate sa s touto myšlienkou?
Michael Douglas: Iste, veď komu by to neprišlo na um. Je to psychická záležitosť. Netreba však preháňať, ľudia totiž niekedy nevedia včas zabrzdiť. A keď to povie milovaná osoba, možno by už bolo načase niečo urobiť, alebo sa nad tým prinajmenšom zamyslieť.

Je jar, lásky čas. Vy ho prežívate naplno...
Michael Douglas: Moja láska prišla dosť nečakane. Je som sa navyše zaprisahal, že si už nikdy nič nezačnem so žiadnou herečkou. Bol som o tom presvedčený. No a vidíte, zrazu je to tu. Ani neviem, ako by som to opísal. Očarilo ma vystúpenie Catherine v Zorrovi, chcel som sa s ňou stretnúť. Ľudia, ktorí hrajú vo filmoch, nebývajú takí, akí dúfame, že sú. Ale ona bola oveľa viac. Mal som veľké šťastie, že som ju stretol. A do karát nám hrá i vekový rozdiel.

Prečo?
Michael Douglas: V mojej kariére už niet čo dokazovať. Niežeby som chcel prestať s hraním a produkciou, cítim sa však spokojný s tým, čo som dosiahol.

V posledných rokoch sa o vás napísalo veľa dobrého i zlého. Čo z toho bolo pre vás najhoršie?
Michael Douglas: Dlho som nemohol zabudnúť na to, že ma obvinili z posadnutosti sexom. Keď som v roku 1990, tesne po dokončení Základného inštinktu, odchádzal na protialkoholické liečenie, nejaký veľmi horlivý novinár si zmyslel, že zo mňa urobí sexuálneho maniaka. Bolo to pre mňa veľmi ťažké obdobie. A o to horšie, že sa to dotklo aj mojej bývalej ženy a syna. Nebolo to fér.

Aspoň ste ich zažalovali.
Michael Douglas: Žartujete? Nemal by som šancu. Už sa to odvtedy trochu zmenilo. Napríklad v Španielsku. Pred pár rokmi som si tam kúpil pozemok, zaplatil som zaň veľa peňazí, dúfajúc, že budem mať isté súkromie. No začali sa mi tam promenádovať fotografi a používali teleobjektívy. Veľmi ma to hnevalo. Je to môj pozemok, ako si môžu dovoliť rušiť moje súkromie? Teraz nám španielske zákony začali vychádzať v ústrety. No ťažko dokážete. že vám spôsobili finančné straty, alebo ako poškodili vašu kariéru. Takže ste opäť na začiatku.

Váš vzťah s Catherine pretriasa celý svet. Nejde nám to na nervy?
Michael Douglas: Pri otcovi som sa už ako dieťa naučil vychádzať s novinármi. Byť pripravený na fotografov, dávať rozhovory, ukázať sa na premiére. A Catherine? Tá je tiež vytrénovaná. Z domu odišla v pätnástich, o rok neskôr zožala prvý úspech v divadle a ako deväťnásťročná sa dostala do pozornosti celého sveta. Britský novinári sa s ňou nikdy veľmi nemaznali. Ale to, čo sa deje teraz okolo nás, sme naozaj nečakali. Keď sa dajú dohromady dve známe osobnosti, tlač ide zošalieť. To už nemá nič spoločné so zvedavosťou.

Dá sa s tým bojovať?
Michael Douglas: Hoci novinárom vo všetkom vychádzame v ústrety, zrejme to nestačí. Nevedia sa nasítiť. Práve to je jedna z príčin, prečo som sa rozhodol otvoriť webovú stránku, kde sa dajú nájsť informácie o mojich aktivitách, nadáciách a charitách.

Sú tam aj mimoriadne zaujímavosti?
Michael Douglas: Keď sa chcú novinári dozvedieť niečo navyše, musia zaplatiť poplatok 39,99 dolárov - dostanú sa do môjho fan klubu. Tam si môžu nalistovať fotografie z narodeninovej oslavy, o ktorej sa toľko písalo. A plánujeme i video z pôrodu nášho dieťaťa. Peniaze, ktoré touto cestou získame, potom pôjdu na nadácie.