Michelle Pfeiffer - Interview [2000]


Predstavte nám postavu vo vašom novom filme Pod povrchom.
Michelle Pfeiffer: Claire, ktorú stvárňujem, sa zdá byť spočiatku veľmi naivná a krehká, ale len vďaka tomu je schopná uveriť svojej lži a existovať v prostredí, ktoré si sama vytvorila. V konečnom dôsledku ju to posilní, stane sa odvážnejšou a nezávislejšou ženou.

V jednej scéne vybehnete von bosá, iba v nočnej košeli. Aký to bol pocit?
Michelle Pfeiffer: Bola mi zima. Keď sa prizriete lepšie, určite to aj zbadáte.

Vzali ste na tento hororový film aj svoje deti?
Michelle Pfeiffer: Nie, a ani nevezmem. V tomto ohľade som dosť staromódna. Moje deti majú len šesť a osem rokov. Podľa mňa nie sú na tento žáner ešte dosť vyspelé.

Ako sa vám spolupracovalo s Harrisonom Fordom, vaším filmovým manželom?
Michelle Pfeiffer: Veľmi dobre sme sa bavili. Harrison pracoval skutočne veľmi usilovne a rád rozprával vtipy. Má svojrázny, suchý humor, takže chvíľu trvá, kým si naň zvyknete. A zbožňuje motorky.

Nedávno ste sa presťahovali, kúpili dom, máte rodinu, po ktorej ste túžili. V čom sa zmenili vaše ambície a pracovné nadšenie v porovnaní s obdobím spred desiatich rokov?
Michelle Pfeiffer: Neplánujem nakrúcať nič nové. Môžem si to dovoliť. Je veľmi príjemné, keď nie som nútená ísť z roly do roly. Ani polročná pauza medzi filmami nezabráni tomu, aby ste nepremýšľali o svojom nasledujúcom projekte, takže vždy je vo vás isté napätie. Študujete postavu, chodíte na skúšky kostýmov atď.

Ako sa darí vašej producentskej spoločnosti?
Michelle Pfeiffer: Práve teraz nič neprodukujem a začínam uvažovať nad tým, či vôbec nejakú produkčnú spoločnosť potrebujem. Chcela by som hlavne hrať.

Sedem rokov ste šťastne vydatá, máte dve krásne deti... Sú medzi vašou dcérkou a synom výrazné rozdiely?
Michelle Pfeiffer: Sú úplne odlišní, dokonalé protiklady - syn má rád tmavé mäso, dcéra biele. Obaja sa začínajú meniť na skutočných ľudí, čo je veľmi zaujímavé, a na otázky, ktoré mi kladú, sa čoraz ťažšie odpovedá.

Napríklad?
Michelle Pfeiffer: Pýtajú sa na veci, ktorým sa my dospelí často vyhýbame, keďže nepoznáme presnú odpoveď, ale im neújdu. Sú to skutočne vážne otázky o bohu, smrti alebo bezdomovcoch.

Viete im to vysvetliť?
Michelle Pfeiffer: Hovorím im, ako to je, čo býva niekedy poriadne ťažké. Snažím sa vyberať také informácie, aby to pochopili. Nechcem ih klamať, ale zároveň by som ich rada pred istými vecami ochránila.

Vaše deti určite silne vnímajú, že ich mama sa dosť odlišuje od mám pracujúcich napríklad v úrade. Čo na to vravia?
Michelle Pfeiffer: Ešte síce celkom nechápu, prečo sa okolo ich mamy-herečky niekedy narobí toľko kriku. Uvedomujú si však, že keď sa niekedy pri nás pristavia ľudia a pozdravia nás, je to preto, lebo ma poznajú z filmov.

Keď spätne zhodnotíte svoje filmy, ktorý z nich je vášmu srdcu najbližší a na ktorý ste najviac hrdá?
Michelle Pfeiffer: Hrdá som na všetky, pretože každý je niečim svojský. Mimoriadne sa mi páči Vek Nevinnosti. Mám rada Báječných Bakerových chlapcov alebo Nebezpečné názory za to, aký vplyv mali na ľudí, hlavne na učiteľov, ktorý sa mi neskôr ozývali. Netvrdím, že tieto snímky sú z hereckej alebo režisérskej stránky dokonalé, ale som na ne hrdá.