Brooke Schields - Zrodená z mydlovej reklamy [2000]


Nedávno ste sa objavili vo filme The Bechelor.
Brooke Shields: Pracovala som s úžasnými hercami, a preto som mala strach, ako ma príjmu. Dopadlo to dobre. Hoci som mala iba vedľajšiu úlohu a na pľaci som strávila len tri dni, dobre som sa pri nakrúcaní zabávala. Smiech ma prešiel, keď som musela v jednej scéne vyfajčiť niekoľko cigár za sebou.

Dokončili ste tiež ďalšie tri snímky. Myslíte si, že ponuky sa vám hrnú zásluhou postavy Susan?
Brooke Shields: Určite mám vďaka nej viac príležitostí. Svoje zohráva aj zvedavosť režisérov, čo dokážem mimo televízneho štúdia. Okrem seriálu Správna Susan si tak môžem vyskúšať aj niečo iné.

Podieľate sa aj na jeho produkcii. Využívate toto svoje postavenie?
Brooke Shields: Málokedy. Naposledy, keď sme menili koncepciu. Okruh tvorcov sa rozrástol o spoluproducentku Mariu Semple, ktorá zostavila dvanásťčlenný tím scenáristov a pripravila konkurz pre nových hercov. Ja som sa podieľala na výbere scenárov.

Nie je tajomstvom, že ste prežili ťažké obdobie.
Brooke Shields: So smrťou Davida Stricklanda sme sa nevedeli dlho zmieriť. Chýbal nám nielen ako kamarát, ale aj ako kolega. Veď si len spomeňte na jeho nenapodobiteľný humor... Najhoršie bolo nakrúcanie prvej epizódy bez neho. Stále sme mali pocit, že vojde do dverí a usmeje sa. Do toho vpadli mnohé zmeny, noví herci, nezvyknutí na zabehaný trojročný kolotoč... Našťastie sa nám podarilo nájsť pôdu pod nohami.

Angažovali ste anglického herca Erica Idla. Čí to bol nápad?
Brooke Shields: Môj a vznikol zo dňa na deň. Nebolo to ľahké rozhodnutie. Zdá sa jednoduché účinkovať v polhodinovej šou. Ale zvládnuť za taký krátky čas niekoľko rovín ľudského správania dá zabrať. Eric ma presvedčil už pri skúšobných čítaniach scenára. Výhodou bolo, že už rok predtým žil so ženou a dcérou v Los Angeles.

Nebije sa jeho príchodom americký humor s anglickým?
Brooke Shields: Práve preto sme to urobili! Eric je neuveriteľne talentovaný, má prirodzený zmysel pre humor. Je taký nevyspytateľný... Stále sa snažíme zistiť, aký v skutočnosti vlastne je. A anglického humoru by, podľa mňa, mohlo byť v seriáli viac.

V jednej epizóde sa vyskytlo meno Graydona Cartera, šéfredaktora časopisu Vanity Fair. Ako na to reagoval?
Brooke Shields: Osobne som s ním nehovorila. Použili sme ho ako stelesnenie konkurencie Susaninho časopisu. Mnohí diváci jeho meno nepoznajú, ani sa celkom neorientujú v týchto vzťahoch.

Ale vzťahy s Vanity Fair máte dobré...
Brooke Shields: Áno, napokon aj využitie ich mena bolo vyjadrením istého rešpektu.

Váš názor na bulvárne časopisy?
Brooke Shields: Sú dotieravé, agresívne. Iste, chcú byť zaujímavé. Ale vytĺkať peniaze aj z nešťastí? Chápem to o to viac, že som to sama zažila. Nemám ich rada.

Dočítal som sa, že odkedy ste sa rozišli, Andre je na tenisových dvorcoch opäť č.1...
Brooke Shields: Ďakujem pekne! Takže aj ja by som možno mohla byť hereckou jednotkou. Všetko závisí len od vás novinárov. Dajme sa teda do toho!