Gillian Anderson - Žena snov [1997]


Ako ste si predstavovali svoju budúcnosť v období, keď ste sa pokúšali preraziť ako herečka a pracovali ste ako čašníčka?
Gillian: Už vtedy, keď som obsluhovala stoly a preberala stravné lístky od nezamestnaných, som chcela nakrúcať filmy. Vedela som, že nakoniec sa mi to podarí. Nikdy mi však nezišlo na myseľ, že raz by som mohla účinkovať v seriáli, dokonca niekoľko rokov v jednom, pretože televízia ma vtedy vôbec nezaujímala. Dnes, priznávam, je moja situácia oveľa lepšia, než keby som robila niečo iné.

Vaša hrdinka Dana Scullyová sa vyjadruje dosť skepticky o citoch ako láska či o manželstve. Ste si v tomto podobné?
Gillian: O manželstve a láske nepochybujem. Verím, že sú putom a znakom vernosti, ktoré existujú medzi dvoma ľuďmi. Ak by som sa však mala vydávať ešte raz, určite s tým počkám. Je zvláštne, keď vás novinári dosadia do blízkeho vzťahu s ľuďmi, ktorí sú len vaši priatelia. Zvonku to môže vyzerať tak, že idem od jedného muža k druhému, čo však nie je pravda. Dávam si veľký pozor na to, kto a do akej miery vstúpi do môjho života. Mám trojročnú dcérku a v žiadnom prípade by som ju neohrozila svojim chvíľkovým rozmarom. Veľmi ma prekvapilo, keď za mnou prišiel kolega a ukázal mi, ako ma ohodnotili v istom bulvári - ľadová princezná. Neskôr sa v tlači tvrdilo, že teraz, keď som zaľúbená správam sa k Davidovi Duchovnému prívetivejšie, a to len preto, aby som ho zo seriálu vytlačila a dosadila tam svojho priateľa. Bolo to veľmi zábavné a pozoruhodné.

Gillian, spomínali ste, že nakrúcanie trvá celé hodiny. Nájdete si čas na to, byť matkou svojej dcére Piper?
Gillian: Je to zložité, ale nie príliš, dá sa táto dvojrola zvládnuť. Počas nakrúcania filmových Aktov X chodí dcérka každý deň so mnou na pľac, má so sebou plno hračiek a skvelú pestúnku. Ja s ňou bývam medzi scénami. Hrávame sa spolu, chodíme na prechádzky a keď skončím prácu skôr, ukladám ju do postele ja a mám čas aj na večerný čítací rituál. Ak mám voľnejší deň, dostanem sa tiež k rozprávke pred jej popoludňajším spaním. Cez víkendy sa snažíme spolu venovať tvorivým činnostiam a stráviť čas s priateľmi. Neviem si predstaviť, že by vyrastala v inom prostredí. So štábom sa cíti dobre, stal sa súčasťou jej života a rodinou.

Nechýbala jej detská spoločnosť?
Gillian: Tej sa nabaží v materskej škole, kde je veľa detí, taktiež sa s rovesníkmi stretáva v rodine môjho manžela a tam s nimi trávi veľa času.

Dovolíte vašej dcérke pozerať seriál Akty X?
Gillian: Záleží, ktorú časť. Sem-tam si ho pozrie, ale tak ako aj pri iných programoch pre dospelých ju skôr zaujíma, kto a kam odchádza. Ak niekto prichádza, chce vedieť, odkiaľ a čo ide robiť. Pre mňa to už nie je zábava, lebo jej musím odpovedať na otázky ako: Kam ide Mulder? Vychádza z dverí. Prečo odchádza? Ja nechcem aby išiel preč. Hviezdne vojny ju však vzali na toľko, že začala zle spávať. Tak sme ich museli obmedziť.

Ako ste sa vyrovnali so svojou nečakanou slávou, ktorá niekedy určite nepríjemne zasahuje do súkromia?
Gillian: Často sa stane, že na ulici počujem svoje meno. Otočím sa v očakávaní, že je to niekto známy, stojím však zoči-voči neznámemu človeku. Alebo možno mimozemšťanovi. To je na sláve najzvláštnejšie.