David Duchovny - Láska [1997]


Tým, že ste sa oženili, zlomili ste nejedno ženské srdce, viete to?
David: Nemyslím si to...

Určite je to pravda.
David: Možno to ženy zo zvyku, iba tak, povedia, ale viem, že mi to prajú.

Zmenila vás táto udalosť?
David: Takéto vážne rozhodnutie načisto všetko zmení. Napríklad aj tlak zo šoubiznisu je oveľa slabší, ako som ho pociťoval predtým, než som sa oženil. Ak máte po boku blízkeho človeka, ktorému môžete veriť a zdôveriť sa mu so svojimi tajomstvami, problémami, ťažkosti sa na konci dňa rozplynú...

Ako sa začal váš ľúbostný román s Téou?
David: S ľúbostným románom to nemalo veľa spoločného. Pred piatimi či šiestimi rokmi ma požiadali o hosťovanie v programe The Tonight Show. Producenti na rozhovor nepozvali iba mňa, ale aj Téu. Dovtedy sme sa nepoznali. Počas stretnutia jednostaj rozprávala, celý čas bola veľmi milá, vtipná. Znenávidel som ju za to, pretože ja som zo seba nevedel dostať ani slovo. Pravdaže, do programu si vybrali ju, nie mňa.

Ako sa váš vzťah vyvíjal potom?
David: V januári minulého roku nás dala vďaka náhode dohromady naša spoločná agentka. Tri týždne sme si iba telefonovali, pretože ja som nakrúcal vo Vancouveri a Téa v Los Angeles - stretávanie bez fyzického kontaktu. No boli to veľmi osobné rozhovory. Keď som sa konečne vrátil do Los Angeles, Téa sa zastavila po mňa a išli sme do reštaurácie. Asi po desiatich minútach, práve keď som ju chcel pobozkať, mi povedala: Pozri sa, nik sa nepozerá. Čo tým myslíš, že sa nik nepozerá, spýtal som a vzápätí sme sa pobozkali. Bolo to ako vo filme Woodyho Allena Annie Hallová...

Ženili ste sa ako 37-ročný. Boli ste na manželstvo pripravený?
David: Myslím si, že áno. Bol som už dosť starý a skúsený na to, aby som vedel, ktorá je tá pravá. Bolo mi jasné, že si chcem Téu vziať, a v jej prípade to bolo to isté. Skôr som musel vysvetľovať priateľom a rodine, ktorí sa čudovali, prečo sa chcem po štyroch mesiacoch známosti ženiť, hoci aj sám som nemal žiadne pochybnosti.

Nuž, vyzeráte šťastný... Aká bola svadba?
David: Téa a ja sme vyrástli v New Yorku. Obaja máme podobné zážitky a skúsenosti, a tak sme mali pocit, že sa vlastne už poznáme dlho. Chodil som do školy v Gracechurch na Manhattane, kde učí moja mama. Je tam krásny, starý kostol. Myslel som si, keďže Téa i ja pochádzame odtiaľ, že by bolo úžasné mať svadbu práve v ňom. Ale kvôli tomu, že mám spolovice židovský pôvod a Téa ja rozvedená, nám svadbu nepovolili. Nahnevalo nás to a tiež sme sa cítili ukrivdení. Moja mama však požiadala riaditeľku o súhlas, aby sa svadba konala aspoň na nádvorí. Dopadla skvele.

Téa je tiež herečka. Keď ste teraz rodina, musíte sa rozhodnúť, čia kariéra bude hrať prvé husle?
David: ... kto ostane doma, kto bude pracovať a podobne. To máte na mysli? Neviem odpovedať, pretože v takej situácii ešte nie sme. Prvé však, na čo by som bral ohľad, by bolo, či ide o Téinu životnú šancu, alebo o niečo bežné. Rešpektujem, čo robí, a keby bolo treba, rád by som hral aj druhé husle. Tešilo by ma, keby nakrúcala, lebo má talent, a bolo by úžasné sadnúť si doma do kresla a pozerať jej filmy.