David Duchovny - Zrelý herec, ročný manžel [1998]


Ako sa vám pracovalo na filme Akty X v porovnaní so seriálom?
David: Veril som materiálu, ktorému som sa profesionálne venoval celé štyri predchádzajúce roky. Čo sa týka mojej úlohy, nikdy som nerobil žiadne ústupky a snažil som sa vždy o najlepší výkon podľa svojich schopností a intuície. Myslím si, že sa mi podarilo vytvoriť takú postavu, ktorá uspeje rovnako v seriáli ako vo filme.

Takže, čo bolo pre vás najväčšou výzvou?
David: Uvedomiť si, že určité veci, ktoré sa mne zdali staré a známe, boli pre istú časť publika novinkou. Usiloval som sa preto jednotlivé črty Muldera zvýrazniť, zároveň však zachovať istú mieru, aby nepôsobil príliš naivne. Mal ostať zaujímavý, nie celkom pochopený.

Azda jedným z najprekvapivejších momentov celého filmu bol nedokončený bozk so Scullyovou. Ako sa vám tento záber nakrúcal?
David: Touto scénou som si bol úplne istý. Keď som si to preberal v hlave, napadlo mi, že bolo vlastne veľmi dôvtipné zaradiť ju do filmu. Diváci si prídu na svoje, keď uvidia oboch agentov v intímnej situácii, aj keď okolnosti ...

Akty X sa nakrúcali v kanadskom Vancouveri, ale povráva sa, že ste nahovárali režiséra, aby presťahoval celý štáb do Los Angeles. Čo je na tom pravdy?
David: Je pravda, že som chcel pracovať viac v Los Angeles než vo Vancouveri. Už na samom začiatku seriálu mi Chris Carter sľuboval, že v Kanade nakrútime len úvodný film, možno tam ostaneme rok, ale potom sa vrátime. Nakoniec z toho bolo päť rokov a celovečerný film. Musím povedať, že to nie je žiadna slasť a radšej by som nakrútil niekoľko celovečerných filmov raz za štyri-päť rokov. Práca na seriáli zvyčajne trvá desať mesiacov do roka, a to mi nedovoľuje uplatniť sa aj v iných filmoch, alebo urobiť si čas pre seba a svoju manželku.

Rozhodlo sa pokračovať v Los Angeles. Nastanú nejaké zásadné zmeny aj v seriáli?
David: Nie, budeme pracovať s tým istým štábom, to znamená, že Rob Bowman a Kim Manners ostanú ako dvaja hlavný režiséri a Chris Carter sa bude podieľať iba na niekoľkých epizódach. Ja sám by som si to tiež chcel skúsiť. Naše skrášľovacie oddelenie sa postará o to, aby sa zachoval vonkajší výzor postáv a to ďalšie si vezmeme na starosť my s Gillian. Samozrejme, že prostredie Los Angeles dodá seriálu trochu iný ráz a prácu nám sťaží hlavne doprava, ale azda uspejeme.


Vraj by ešte mali nasledovať dve sezóny seriálu a dva celovečerné filmy.
David: Toľko vecí sa hovorí! Neviem nič o ďalších dvoch filmoch, ale seriál bude pokračovať.

Aká sa pred vami črtá budúcnosť?
David: Nemám síce krištáľovú guľu, ale viem, že necítim potrebu účinkovať v seriáli do svojej štyridsiatky. Ako herec by som rád pracoval na jednotlivých samostatných projektoch, zaťiaľ mi však čas nedovoľuje nájsť ten správny scénar. Na to, aby som sa mohol filmovej tvorbe venovať do takej miery, do akej chcem, potrebujem viac než šesť týždňov voľna. ktoré mi seriál Akty X zatiaľ poskytuje.

Chceli by ste sa aj naďalej venovať herectvu?
David: Ako herec si musím tiež overiť, či je daný film to, na čom chcem robiť. Želal by som si, aby seriál mohol pokračovať donekonečna a ja by som z neho jednoducho odišiel a robil to, čo chcem, ale nedá sa to. Sorry.

Pristihli ste sa už niekedy pri tom, že reagujete ako vaša postava?
David: Dobrá otázka. Neviem, možno to robím. Uvedomujem si však, že si musím dávať pozor na seba ako na herca, na to, aby som sa nestal neznesiteľným pre ostatných. Nemôžem napríklad povedať: Túžim po nejakom oživení, nech teda Mulder rozpráva s francúzskym prízvukom, alebo nech si privedie priateľku. Sú to veci, ktoré by boli pre mňa ako herca zaujímavé, ale absolútne nevhodné pre postavu a do seriálu. Muldera ľahko zvládnem, no musím dávať pozor na Davida.

Ste už dlhší čas šťastne ženatý. Spozorovali ste na sebe od svadby nejaké zmeny?
David: Áno. Pocit, že ste od niekoho závislý a máte domov, je veľmi silný a netreba ho podceňovať. Určite ma zmenil.

Ako vychádzate s manželkou Téou Leoniovou? Máte mnoho spoločného?
David: Vychádzame spolu dobre. Téa je veľmi zábavná, veľmi zásadová a vyrovnaná. Rád sa na ňu spolieham. Čo sa týka rozporov, nerád lúštim krížovky, ona sa ma však vždy vypytuje na otázky z tajničky a mňa to strašne irituje. Ale to je asi tak všetko.