Zuzana Kapráliková


Narodená : 5.september 1973, Slovensko
Znamenie : Panna, Byvol
Farba očí: modrá
Farba vlasov: hnedá
Súrodenci: mladší brat Martin Kaprálik, herec
__________ o dva roky mladšie dvojčatá Ondrej a Danka
__________ Ondrej vyštudoval réžiu a dramaturgiu
Rodina __: otec Dušan Kaprálik, herec a režisér
__________ mama Helena (zomrela v 1982)
__________ nevlastná mama Silvia, pracuje v archíve SND
__________ teta Táňa Tadlánková, režisérka
__________ dedo Elo Romančík, herec
Manžel __: Martin Juriga, strojný inžinier
Deti ____: syn Maxim (nar. 2011)
Koníčky _: lyžovanie, turistiky, chata, aerobik
Vzdelanie: vyštudovala hudobno-dramatický odbor
__________ na bratislavskom Konzervatóriu
Povolanie: filmová a divadelná herečka, moderátorka,
__________ dramaturgička, dabérka




Strava:

Je vegetariánka. Zuzana vôbec neraňajkuje, dopoludnia jedáva iba ovocie a pije dostatok nesladených tekutín. Obeduje zvyčajne v meste, vo vegetariánskej jedálni,ale stáva sa,že počas dňa sa nestihne najesť. Doháňa to až večer doma, pričom uznáva, že nerobí dobre. Po desiatich rokoch: "Takmer desaťročie som bola prísna vegetariánka, rok dokonca vegánka. Vyhýbala som sa mäsu, vajíčkam, nevypila som ani kvapku alkoholu. Mala som obdobie, keď som sa pristihla, že jem iba jabĺčka a banány. Viete som taká extrémistka, (Smiech). Odrazu sa mi začalo zdať, že som už príliš ortodoxná, cítila som sa zviazaná. Tak som začala po troche jesť aj mäso." ...Zuzana Kapráliková

Dabing:

Ako 9 ročná začala pôsobiť v detskej rozhlasovej dramatickej družine, odkiaľ prešla do televízie: "Prvý dabing som robila v dome zvuku na kolibe. Premietalo sa na plátno, o keď som mala začať, objavil sa na ňom krížik. Robilo sa pomaličky, každý mal na všetko čas. Dnes to ide veľmi rýchlo. Technika je úžasná, a keď sa napríklad netrafím presne na ústa, zvukári dokážu môj hlas posunúť. Môj postoj k dabingu sa za tie roky nezmenil. Na každú postavu sa teším a snažím sa na ňu čo najlepšie pripraviť. Práve pri dabingu som si nedávno uvedomila, akí sme rozliční. Niekto,keď sa pomýli, je úplne v pohode. Ja však veľmi znervózniem a nadávam sama na seba. Najhoršie však je, keď niekto stojí vedľa mňa, pozerá na hodinky a vzdychá." ...Zuzana Kapráliková

Životopis:

Začínala už ako 9 ročná v detskej rozhlasovej dramatickej družine, vyštudovala hudobno-dramatický odbor na bratislavskom konzervatóriu. Potom nastúpila na bratislavskej Novej scéne. V 90-tých rokoch hrala v mnohých rozprávkach napr. Sila lásky, Ružová Anička, Zlatohláska, Zlatý kolovrátok, z filmov napr. Hazard, Jaškov sen. V súčasnosti sa venuje dabingu a úprave dialógov, externe píše do časopisu Dámska jazda.

Filmografia:

1990 Sila lásky _________________________________ ...Hajatannufus [16]
1991 Trpký voz nádeje ___________________________________________ [17]
1991 Citlivka ___________________________________________________ [17]
1991 Ružová Anička ______________________________________________ [17]
1992 Zrkadlo pravdy 3/3 ___________________...Princezná Čang Jing [18]
1993 Mladé letá _________________________________________...Elena [19]
1993 Na bukovom dvore ___________________________________________ [19]
1993 RumplCimprCampr ____________________________________________ [19]
1994 Cik-cak, cik-cak-bum _______________________________________ [20]
1994 Dlhý, široký, bystrozraký ______________________...Katarínka [20]
1994 O Zorali a dvoch bratoch ________________________...Marienka [20]
1994 Tri stromy _________________________________________________ [20]
1994 Zlatohláska __________________________________...Zlatohláska [20]
1995 Zlatý kolovrátok __________________________...Víla Mahuliena [21]
1995 Hazard ______________________________________________...Jana [21]
1996 Jaškov sen ________________________________________...Etelka [22]
1999 Egy tél az Isten háta mögött ________________________...Mara [25]
2007 Ordinácia v ružovej záhrade I ______________________________ [33]
2009 Chuť leta _______________________
___________________...Katka [35]
2009 Nedodržaný sľub ____________________________________________ [35]
2011 Gympel.tv (seriál) ________________...matematikárka Rinovská [37]


Editoriál:


HQ:


Galéria:


Wallpaper:



Filmovízia:

1990 Sila lásky



1991 Ružová Anička


1992 Zrkadlo pravdy


1993 Mladé letá









1994 Cik-cak, cik-cak-bum



1994 Dlhý, široký, bystrozraký




1994 Tri stromy


1994 Zlatohláska


1995 Hazard






1995 Zlatý kolovrátok




1996 Jaškov sen



2002 Škoda že je pobehlica (divadlo)


Zuzana Kapráliková Etudy [2002]

Zuzana: Práve počúvam Mira Žbirku. Spieva:"život je tu a teraz". Takže čo robím? V každom okamihu tu a teraz-som. Nie vždy si to uvedomujem. Myseľ mi uniká od minulosti, do budúcnosti-poznáte to, však?! V tom vidím jeden z najväčších omylov pochopenia života. Nežijeme vedome. Veríme ilúziám, predstavám o tom, čo všetko sme, ale nie sme tým, čím sme. Či sa už pokladáme za hercov, učiteľov, podnikateľov, spasiteľov, šťastlivcov, či osudom ťažko skúšaných úbožiakov, v skutočnosti nimi nie sme. Sú to len naše predstavy o nás, s ktorými sa momentálne stotožňujeme. Všetci sme hlavne-viacúrovňové ľudské bytosti. Bunky jediného organizmu. Keď sa jedna bunka začne separovať, či bujnieť, ochorie celý človek. Asi tak je to aj s nami a celým svetom. ...Zuzana Kapráliková

Zuzana: Všímam si malé deti. Keď sa narodia, začínajú objavovať svoje ruky, nohy, ale nemyslia si, že sú rukou, či nohou.H a-ha! Ja som už od narodenia objavila parádne "veci". Ľudí, rastliny, zvieratá, hudbu, farby, pohyb, slová, myšlienky, emócie, city, súvislosti, to ako a na čo všeličo sa dajú použiť časti môjho tela, jar, leto, jeseň, zimu, divadlo, film, relaxáciu, kopu chorôb (tie sa mi nepáčia), a ďalšiu kopu fantastických vecí. ...Zuzana Kapráliková

Zuzana: Všetkým bunkám tohto nášho jediného ogranizmu odporúčam, aby sa tesne pred tým, ako sa buchnú do postele a zalomia od únavy z celého dňa, pozreli do duševného zrkadla. Urobili si tzv.introspekciu, aby zaspávali s čistou mysľou a podvedomím. Funguje to skvele. Spánok je hodnotnejší a ráno vstávame odpočinutí, žiadne katastrofické sny. Robím to takto: Premietnem si v duchu celý deň. Od chvíle, keď som vstala až do večera. Sledujem seba ako hlavnú hrdinku. Bez toho, aby som si niečo prikrášľovala, alebo si sypala popol na hlavu, pristavím sa pri chvíľach, keĽ som sa necítila vo svojej koži. Či už to bol nepríjemný výbuch hnevu, pocit ľútosti, úzkosti, poníženosti alebo nadradenosti. Celú situáciu si v duchu precítim ešte raz, aby som sa cítila ako vo vlastnej koži. Ideálne je robiť to počas celého dňa a časom odsledovať, aké situácie, problémy, neharmonické pocity sa nám cyklicky, špirálovito opakujú a zmeniť ich okamžite ako ich zbadáme. Myšlienka je rýchlejšia ako čin a keď ju presmerujeme včas, nebudeme ráno nadávať, ale stopneme sa, zasmejeme sa, uvoľníme. Ušetríme sebe aj doktorom kopu energie, ktorú by sme inak museli míňať na to, aby sme sa opäť dali dokopy. Vždy, keď ma niečo alebo niekto vytočí, je to znovu len pohľad do zrkadla. Chytám sama seba za chvost. Aj keď by som v prvom momente odprisahala, že ja nie som taká, v konečnom dôsledku predsa len nájdem oblasť, v ktorej sa prejavujem takisto. Je to nejaká vlastnosť alebo nesprávny postoj a môžem pekne makať, aby som ich zmenila. Nie je vždy príjemný pohľad na seba, ale poďakujem a snažím sa to pochopiť a zmeniť. Je to práca na niekoľko životov, aj s objavovaním a tvorením. Ono fakt platí-zmeň seba a zmeníš svet. Svet je taký, akí sme my - akí sme my taký je svet. Netreba bojovať, len pochopiť, navyšovať si úroveň vedomia, nenacvičovať smrť, ale žiť. ...Zuzana Kapráliková

Zuzana Kapráliková Rozhovor [2002]

Zuzka, keď mala 19 rokov bola nešťastná, pretože vážila 64 kilogramov. Keď si prečítala knihu: Ako si ovládať telo, rozhodla sa, že skúsi tzv. delenú stravu. Postupne začala vyraďovať zo svojho jedálneho lístka aj mäso:
Zuzana: "Prišlo to spontánne. Najskôr som prestala jesť bravčové a hovädzie mäso, neskôr aj hydinu a ryby. Zistila som, že môjmu telu mäso nechýba, a stala sa zo mňa vegetariánka."

Zuzka je dnes štíhla ako prútik. Vďaka prísnym stravovacím návykom schudla na 47 kíl:
Zuzana: "Bývala som s rodičmi a otec mi hovoril, že to beriem fanaticky. Aj ostatní priatelia si mysleli, že som asi chorá, keď som tak schudla. Ja som sa však vtedy cítila najzdravšie v celom svojom živote. Samozrejme, že ma stále prehovárali, aby som si dala kúsok mäsa. Ale ja som zasa omnoho tvrdšie agitovala za to, aby sa oni stali vegetariánmi."

Potom Zuzka od svojich ortodoxných predsavzatí trochu upustila a začala jesť chlieb. Pribrala šesť kíl a všetci sa radovali, že je po chorobe. Sympatická herečka ostala vegetariánkou 9 rokov:
Zuzana: "Áno,vyvárala som si všeličo. Myslím si, že som dobrá kuchárka, rada experimentujem. Chcem, aby bolo jedlo originálne, ľahko stráviteľné a samozrejme, chutné. Moja mama to však nenazve inak než maglajz."

Až vlani na jeseň sa prestala hrať na bylinožravca, a znova začala jesť mäso:
Zuzana: "Všetci boli prekvapení, že som sa vrátila k normálnej strave. Ja však nikdy a ničomu nehovorím nikdy. Keď som bola vegetariánkou, cítila som sa skvele. Dnes sa stravujem s rozumom. Čo si telo vypýta, to mu dám. Aj tak ide skôr o duševnú pohodu, to je to, čo človek potrebuje. Keď budete dobre spať, dobre jesť, mať dobrý sex a hovoriť pravdu, tak budete šťastní aj zdraví. To je môj recept."

Ste typ ženy, za ktorým sa muži otáčajú. Blondínka, nehašterivá...
Zuzana: "Každej žene je príjemné, keď jej niekto dvorí. Pravda je, že som mala vážne vzťahy už od šesťnástich. Vždy boli dlhodobé, žiadne flirty. Zaľúbená som stále, po celý život. Ale teraz som po rokoch prvý raz sama a celkom sa mi to začína páčiť."

Ale chcete si založiť rodinu?
Zuzana: "Určite. Pred chvíľou ma dokonca pochytila panika, na pár sekúnd som si pripustila, že už mám fakt 28 rokov. Občas pociťujem tie klasické nátlaky ako všetko slobodné baby po dvadsiaťpäťke. Nič nejde nasilu. keď človek nechá veci prirodzene plynúť, všetko príde samo. Netreba to vyhľadávať. Netreba sa stresovať."